La Fundació Hortensia Herrero prorroga l’exposició de Jaume Plensa a Elx

Les escultures Sílvia i Maria de l’artista Jaume Plensa (Barcelona, 1955) continuaran exposades fins al mes de setembre a la plaça del Congrés Eucarístic, al costat de la Basílica de Santa María, a Elx. La Fundació Hortensia Herrero i l’Ajuntament de la ciutat il·licitana confirma que la mostra d’estes peces monumentals, que es va inaugurar el 14 de novembre de 2019 i tenia previst finalitzar el mes de juny de 2020, es prorroga durant tot l’estiu i s’exposarà fins a finals del setembre vinent. L’anunci de la prolongació de l’exposició coincidix amb el procés de desescalada davant la lluita contra la crisi sanitària provocada per la COVID-19.

Les dos escultures monumentals que componen esta exposició itinerant, de set metres d’altura cada una i set mil quilos de pes, s’han integrat des de fa uns mesos al paisatge cultural d’Elx. La capacitat transformadora de l’obra d’art en espais públics cobra encara més rellevància en el llenguatge creatiu de Jaume Plensa, en situar-les en una plaça. L’espai obert, idoni per a l’intercanvi d’idees i de relacions humanes, tan arrelat des de l’Antiguitat en les cultures mediterrànies, es torna ara en element essencial després de l’aïllament social.

En este context, i davant del nou escenari, la Fundació Hortensia Herrero continua impulsant l’art i la cultura, més necessaris que mai, i d’esta manera acosta esta experiència artística a la ciutat d’Elx i contribuïx al desenvolupament de l’art contemporani. Amb la pròrroga, l’Ajuntament d’Elx vol afavorir que la comunitat puga reconquerir el seu espai social de convivència i que les escultures desperten també del seu aïllament.

Situades en ple nucli monumental de la ciutat, Sílviai Mariaes mostren en actitud de meditació, amb els ulls tancats. En plena escolta interna evocada a l’exterior. Les escultures de Jaume Plensa somien i senten, però també dialoguen amb l’entorn social. Transmeten i generen emocions. Un contacte humà amb la bellesa i l’art exponent de la cultura, que serà tan necessària en este temps i del qual podrem disfrutar a Elx durant tot l’estiu.

Els dos caps de Jaume Plensa que s’exposen a Elx, juntament amb cinc escultures més de característiques similars, van formar part de la mostra que va acollir la Ciutat de les Arts i les Ciències de València l’any 2019 impulsada per la Fundació Hortensia Herrero. Després de la ciutat il·licitana, l’exposició seguirà, itininerant, fins a la província de Castelló en un projecte de mecenatge artístic que pretén difondre l’art i la cultura per tota la Comunitat Valenciana.