EXPOSICIONS CIUTAT DE LES ARTS I LES CIÈNCIES III: JAUME PLENSA

L’artista Jaume Plensa va tancar en 2019 la trilogia escultòrica impulsada per la Fundación Hortensia Herrero en la Ciutat de les Arts i les Ciències amb una mostra de set escultures a l’aire lliure. Totes les figures, de set metres d’altura i més de 7.000 quilos de pes cadascuna, estaven realitzades amb ferro colat i responien a noms de dona, tot un homenatge a la feminitat.

Dos de les escultures que van formar part de la mostra, Silvia i Maria, es van exposar en la localitat d’Elx i, més tard, a Vila-real. La Fundación Hortensia Herrero donarà una d’elles a la ciutat de València.

Sobre Jaume Plensa

Jaume Plensa és un dels artistes espanyols amb més presència a tot el món, ja que ciutats com Mont-real, San Diego, Chicago, Seül, Tòquio, Miami, Nova York, Londres, Salzburg, Liverpool, Dubai o Dallas tenen escultures seues instal·lades de manera permanent.Així mateix, l’obra de Plensa ha sigut objecte d’exposicions temporals en museus i institucions com la Biennal de Venècia, el Nasher Sculpture Center de Dallas, el Yorkshire Sculpture Park, el Museu Picasso d’Antíbol, el MAMAC de Niça, o en museus de ciutats com Hèlsinki, Tampa o Nashville i en les seues galeries de París, Nova York i Chicago. Plensa va inaugurar al novembre del 2018 dos exposicions al nostre país, un projecte específic per al Palau de Vidre de Madrid (MNCARS) i una altra en el Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA). Ambdós exposicions es podran veure fins al mes d’abril del 2019.