L’església de Sant Nicolau restaurarà la sagristia amb la col·laboració de la Fundació Hortensia Herrero.

• L’Arquebisbat de València i la Fundació Hortensia Herrero han acordat continuar les millores de l’església de Sant Nicolau. Després de la restauració de les façanes i vidrieres, en una primera actuació, la restauració dels frescos, posteriorment, i la capella de la Comunió, fa dos anys, el temple del carrer Cavallers veurà ara restaurada també la sagristia.

El pressupost d’esta intervenció és de prop d’un milió d’euros i se’n farà càrrec la Fundació Hortensia Herrero, que ja va assumir els costos de les intervencions anteriors. Les obres arrancaran hui mateix i la previsió és que es prolonguen durant deu mesos.

L’equip de rehabilitació, a més, serà el mateix. L’empresa EMR, amb la direcció der Carlos Campos, es farà càrrec d’una rehabilitació que en esta ocasió és íntegrament estructural.

“Amb la restauració de la capella de la Comunió de l’església de Sant Nicolau, completem les intervencions que ha dut a terme la Fundació Hortensia Herrero entre els anys 2012 i 2017 en este temple. Suposa acabar de tancar un cercle i em sent molt il·lusionada perquè, com he dit moltes vegades, esta església és molt especial per a mi, tant a nivell personal com pel que representa per a la Fundació, ja que va ser la primera intervenció que vam fer”, explica Hortensia Herrero.

Antonio Corbí, rector de l’església de Sant Nicolau, va indicar que esta intervenció “consolida els treballs ja fets i retorna la bellesa a una part del temple fins ara no restaurada. Gràcies a l’interés personal de la senyora Hortensia Herrero i al mecenatge de la seua Fundació els valencians podran continuar disfrutant d’este monument religiós, expressió de la nostra història artística i cultural. En estos moments difícils és un signe de compromís amb el bé comú i de confiança en el futur”.

“L’objectiu de les obres és la rehabilitació de les dependències situades entre la capçalera de l’església i la plaça del Correu Vell. Estos espais alberguen, en planta baixa, la sagristia barroca, del segle XVIII, i el transsagraridatat l’any 1664, així com una sèrie de dependències en les plantes superiors, que no s’usen actualment, però que té l’atractiu de poder contemplar l’absis del temple i la finestra original del mur de la capçalera. També es preveu la restauració de l’estreta façana de l’edifici sobre la plaça del Correu Vell”, explica l’arquitecte Carlos Campos.