La Fundació Hortensia Herrero portarà a València l’exposició d’escultures de Manolo Valdés de la plaça Vêndome de París

La Fundació Hortensia Herrero portarà a València l’exposició d’escultures monumentals de Manolo Valdés que va tindre lloc el mes de setembre passat en l’emblemàtica plaça Vêndome de París.

El lloc triat per a situar esta exposició temporal, que va tindre un notable èxit de públic i crítica a París, serà un dels llacs artificials de la Ciutat de les Arts i les Ciències, que es troba entre l’Umbracle i el Museu dels Ciències, amb el qual es produirà un interessant diàleg entre l’obra de l’artista Manolo Valdés i la de l’arquitecte Santiago Calatrava, possiblement els dos creadors valencians amb més projecció internacional.

En esta exposició temporal, que durarà de juny a novembre, s’exposaran les sis escultures que van compondre la mostra a París: La papallona, Els arets, La diadema, Papallones, La doble imatge i La pamela. Per a esta exposició, Valdés ha creat uns grans caps els adorns de cap dels quals estan compostos per motius molt diversos com poden ser papallones, formes geomètriques o una pamela. I és que Valdés pren la inspiració dels objectes que l’envolten i els incorpora a unes obres que beuen de la tradició de la pintura espanyola i de la història de l’art en general.

Per a fer estes escultures monumentals de més de cinc metres d’altura, l’artista ha utilitzat materials molt diversos com l’acer Corten, alumini, ferro colat o marbre, i algunes de l’obres han sigut pintades amb una capa de pintura d’epoxi.

Esta mostra se suma a les exposicions d’obres monumentals que l’artista valencià ha dut a terme en llocs tan emblemàtics com la plaça Vêndome de París, el Jardí Botànic de Nova York, el castell de Chambord a la Vall del Loira o l’avinguda de Broadway a Nova York, ciutat en la qual residix des de fa més de 25 anys.

Tal com afirma Valdés, “un veu com les mateixes escultures canvien i el paisatge i l’entorn pot ajudar-los o el contrari, però és molt bonic veure la mateixa escultura com et parla en molt diferents llocs, com influïx l’entorn, i esta exposició en la Ciutat de les Arts i les Ciències és un regal i tot un repte per a la meua obra”.

Per la seua part, Hortensia Herrero destaca que “és per a mi un honor i un plaer poder reunir i confrontar l’obra de dos dels nostres artistes més coneguts a escala internacional, la qual cosa ajudarà a fer durant uns mesos encara més atractiva la ciutat de València que, sens dubte, és una de les ciutats més belles de tot el Mediterrani. Desitge que tots els valencians i qui vinga a visitar la ciutat puguen veure i disfrutar estes obres d’art”.

L’obra de Manolo Valdés (València 1942) forma part de la col·lecció permanent de museus tan importants com el Metropolitan de Nova York, el Centre Pompidou de París, el Museu de Belles Arts de Boston, el de Houston, el National Art Museum de Pequín, el Museu d’Israel, el MOMA de Nova York, la Hispanic Society d’Amèrica, el Museu Estatal de Sant Petersburg, el Museu Rufino Tamayo de Mèxic, el Museu Reina Sofía de Madrid, el Guggenheim de Bilbao o l’IVAM, entre altres.

La Fundació Hortensia Herrero vol agrair a la Ciutat de les Arts i les Ciències la col·laboració desinteressada per a fer efectiu este projecte expositiu.