La Fundació Hortensia Herrero adquirirà i cedirà a la ciutat de València una de les escultures de l’exposició de Manolo Valdés

La reeixida exposició d’escultures monumentals de Manolo Valdés que portarà a València la Fundació Hortensia Herrero es quedarà, almenys en part, per a sempre a la ciutat. Este és el compromís que ha adquirit la presidenta de la Fundació que porta el seu nom, Hortensia Herrero, qui adquirirà una de les sis pecesque s’exposaran a València.

Esta exposició temporal està composta per les sis escultures que van compondre la mostra a París: Papallona, Els arets, La diadema, Papallones, La doble imatge i La pamela. Una d’estes obres serà adquirida per Hortensia Herrero per a ser cedida posteriorment a la ciutat de València. La peça serà elegida per votació popular, en la qual podran participar tots els visitants de l’exposició per mitjà d’unes urnes que es col·locaran en la Ciutat de les Arts i les Ciències, on s’instal·larà l’exposició de Manolo Valdés.

“Per a mi és una enorme satisfacció ajudar a portar esta exposició a València. Manolo Valdés és un dels artistes valencians més importants i el nostre creador més internacional, i veure estes sis escultures durant uns mesos en la Ciutat de les Arts i les Ciències serà un verdader espectacle. Per això m’agradaria que una part d’esta exposició es quedara per a sempre a València, i em compromet a adquirir una de les escultures per a cedir-la a la ciutat. A més, vull que siguen els valencians i els turistes que visiten l’exposició els qui trien la que més els agrada”, explica Hortensia Herrero.

L’exposició s’inaugurarà el pròxim 28 de juny i estarà accessible fins al 10 de desembre. Una vegada conclosa i elegida la guanyadora, la peça serà traslladada a la Marina de València, prop de la Marina d’Empreses, on estan situades EDEM Escola d’Empresaris i Lanzadera.

Una exposició d’èxit internacional

Esta exposició serà la mateixa que Manolo Valdés va instal·lar a la plaça Vêndome de París. Per a esta exposició, l’artista valencià ha creat uns grans caps els adorns dels quals estan compostos per motius molt diversos, com poden ser papallones, formes geomètriques o una pamela. I és que Valdés pren la inspiració dels objectes que l’envolten i els incorpora a unes obres que beuen de la tradició de la pintura espanyola i de la història de l’art en general.

Per a fer estes escultures monumentals de més de cinc metres d’altura, l’artista ha utilitzat materials molt diversos, com l’acer Corten, alumini, ferro colat o marbre, i algunes de l’obres han sigut pintades amb una capa de pintura d’epoxi.

Esta mostra se suma a les exposicions d’obres monumentals que l’artista valencià ha dut a terme en llocs tan emblemàtics com la plaça Vêndome de París, el Jardí Botànic de Nova York, el castell de Chambord a la Vall del Loira o l’avinguda de Broadway a Nova York, ciutat en la qual residix des de fa més de 25 anys.

L’obra de Manolo Valdés (València 1942) forma part de la col·lecció permanent de museus tan importants com el Metropolitan de Nova York, el Centre Pompidou de París, el Museu de Belles Arts de Boston, el de Houston, el National Art Museum de Pequín, el Museu d’Israel, el MOMA de Nova York, la Hispanic Society d’Amèrica, el Museu Estatal de Sant Petersburg, el Museu Rufino Tamayo de Mèxic, el Museu Reina Sofia de Madrid, el Guggenheim de Bilbao o l’IVAM, entre altres

La Fundació Hortensia Herrero vol agrair a la Ciutat de les Arts i les Ciències la col·laboració desinteressada per a fer efectiu este projecte expositiu.