CONEIX LA NOVA UBICACIÓ DE LES ESCULTURES DONADES PER LA FUNDACIÓ HORTENSIA HERRERO

Amb el propòsit que part de les exposicions temporals que ha anat organitzant la Fundació Hortensia Herrero es quedaren per sempre a la Comunitat Valenciana, almenys en part, l’entitat ha adquirit i donat diverses de les peces exposades estos últims anys.

La pamela (Manolo Valdés)

La pamela és una obra de Manolo Valdés que va formar part de l’exposició que l’artista valencià va instal·lar en la Ciutat de les Arts i les Ciencies l’any 2017. Una vegada acabada aquella mostra, esta peça va ser traslladada a la Marina de València, davant de Marina de Empresas. Hortensia Herrero va donar eixa peça, ja que va ser la guanyadora després d’una votació popular entre els visitants de l’exposició.

Mariposas  (Manolo Valdés)

Una altra obra de Manolo Valdés que es va quedar per sempre a la Comunitat Valenciana. Concretament, a Castelló. Al principi anava a viatjar de manera temporal a la capital de la Plana i es va instal·lar al parc Ribalta, però finalment la Fundació va decidir donar-la per sempre. La seua ubicació definitiva i actual és l’avinguda Rei en Jaume.

La mariposa  (Manolo Valdés)

Igual que a València i Castelló, també Alacant té una escultura de Manolo Valdés donada per la Fundació Hortensia Herrero. Es tracta de La mariposa. Com va ocórrer a Castelló, la idea inicial era que viatjara temporalment i es va instal·lar a l’Esplanada de la capital alacantina, en la confluència amb la rambla Méndez Núñez. Finalment, es va concretar la donació definitiva i esta peça es va traslladar a la seua ubicació habitual: la plaça de Galícia.

Points of view (Tony Cragg)

L’artista britànic Tony Cragg va ser el segon artista que va portar una exposició temporal d’escultures a la Ciutat de les Arts i les Ciències. Igual que en el cas de Manolo Valdés, la Fundació Hortensia Herrero va voler que una part de l’exposició es quedara per sempre a València i va comprar una de les peces per a donar-la a la ciutat. Esta vegada, l’obra triada va ser Points of view i el lloc triat per a ubicar-la, el pont de Montolivet, concretament en la rotonda de la Marató de València.