EXPOSICIONS CIUTAT DE LES ARTS I LES CIÈNCIES I: MANOLO VALDÉS

La Fundació Hortensia Herrero va voler, l’any 2017, portar de tornada a la seua terra l’obra de l’artista valencià més internacional: Manolo Valdés. Sis grans caps que beuen de la tradició de la pintura espanyola i de la història de l’art en general i que van dialogar amb l’espai que les va acollir durant sis mesos: l’emblemàtic entorn de la Ciutat de les Arts i les Ciències.

Per a fer estes escultures monumentals de més de cinc metres d’altura, l’artista va utilitzar materials molt diversos materials com l’acer Corten, alumini, ferro colat o marbre, i algunes de l’obres van ser pintades amb una capa de pintura d’epoxi.

La implicació de la Fundació Hortensia Herrero va voler arribar un poc més lluny en el temps i que l’exposició es quedara, almenys en part, per sempre a la ciutat. La presidenta de la Fundació Hortensia Herrero es va comprometre a comprar una de les escultures i donar-la a la ciutat de València. El mètode per a elegir la guanyadora va ser una votació popular, i per a fer-ho es van col·locar unes urnes a la Ciutat de les Arts i les Ciències. La guanyadora va ser La pamelai la peça va ser traslladada a la seua ubicació definitiva: la Marina de València, al costat de la Marina d’Empreses on estan situades EDEM Escola d’EmpresarisLanzadera.

Sobre Manolo Valdés

Manolo Valdés residix i treballa a Nova York des de fa més de 25 anys. Va començar la seua carrera a València, on va nàixer en 1942 i va cursar els seus primers estudis. L’any 1964 es va convertir en un dels fundadors del grup artístic Equip Crònica. En 1981 va iniciar la seua carrera en solitari, continuant amb el diàleg amb la història de l’art emprés amb Equip Crònica però des d’un estil propi.

Manolo Valdés ha realitzat exposicions de llarg a llarg del planeta i la seua figura ha rebut molts premis i reconeixements. La seua obra forma part de la col·lecció permanent de museus tan importants com el Metropolitan de Nova York o el Centre Pompidou de París.