Sílvia i Maria, les obres de Jaume Plensa cedides per Mercadona i la Fundació Hortensia Herrero, ja estan a Vila-real

Sílvia i Maria, les dos escultures que la Fundació Hortensia Herrero Mercadona han cedit a la ciutat de Vila-real, ja es troben a la plaça de l’Estadi de la Ceràmica. L’alcalde de la ciutat, José Benlloch, i Hortensia Herrero, presidenta de la fundació que porta el seu nom, han sigut els encarregats d’inaugurar esta exposició temporal de les dos peces, que estaran exposades fins al primer trimestre de 2022. Es tracta de dos de les set escultures de la destacada
exposició de Jaume Plensa que la Fundació Hortensia Herrero va fer possible l’any passat a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València. Este escultures, Sílvia i Maria, van ser adquirides per Mercadona i la Fundació Hortensia Herrero, respectivament. En l’acte de presentació, que ha tingut lloc este matí, també han participat el comissari de l’exposició, Javier Molins, i Fernando Roig, president del Villareal CF, i Juan Roig, president de Mercadona.

Acte d’inauguració

L’alcalde de Vila-real, José Benlloch, ha donat la benvinguda a les “noves veïnes” que des de hui formen part del paisatge urbà de Vila-real i ha agraït tant a la Fundació Hortensia Herrero com a Mercadona l’oportunitat d’exposar les monumentals escultures de Jaume Plensa, per mitjà d’una cessió temporal sense cap cost per a la ciutat. Així mateix, el primer edil ha ressaltat l’emplaçament de les escultures a la plaça de l’Estadi de la Ceràmica, un espai de 3.200 metres quadrats ja emblemàtic per a la ciutat, urbanitzat també a cost zero per al municipi pel Villareal CF, “aparador de la nostra ceràmica i en el qual hem viscut ja actes musicals, teatrals i culturals de primer orde”. “Ara fem un pas més i el convertim en un espai de referència també en l’art contemporani”, ha comentat.

Hortensia Herrero, presidenta de la fundació que porta el seu nom i encarregada de cedir les dos peces, va agrair a l’Ajuntament de Vila-real “les facilitats i l’afecte amb el qual han acollit estes dos noves veïnes, Sílvia i Maria. Per a mi és molt gratificant poder acostar l’art de Jaume Plensa a Vila-real després d’haver passat per València i Elx i és un plaer que la destinació a Castelló siga Vila-real per la gran relació que la meua família i jo tenim amb la ciutat. Estic segura que els veïns de Vila-real disfrutaran d’estes belles escultures durant l’any i mig que durarà l’exposició. Durant este temps, a més d’unes noves veïnes, la ciutat tindrà unes aficionades incondicionals del Villareal CF i espere que els porte molta sort esta temporada”.

Detalls sobre les obres i l’artista

Les obres de Jaume Plensa que Mercadona i la Fundació Hortensia Herrero han cedit temporalment són les escultures Sílvia i Maria, fetes les dos de ferro colat. La primera té un pes de 7.659 quilos i unes mesures de 697 x 257 x 86 centímetres. La segona, amb un pes de 7.506 quilos, mesura 692 x 272 x 83 centímetres. La previsió és que les dos peces puguen estar instal·lades a finals de setembre per a la inauguració; la duració de l’exposició serà d’uns 17 mesos.

L’escultor català Jaume Plensa és un artista amb una dilatada trajectòria internacional i les seues obres s’exhibixen en museus, institucions i galeries de tot el món. Reconegut amb premis com la medalla de Cavaller de les Arts i les Lletres de França o el Premi Velázquez de les Arts, gran part de la seua obra està present en espais públics de països com Espanya, França, el Japó, Anglaterra, Corea, Alemanya, el Canadà, els Estats Units, Suècia, Noruega, Austràlia o la Xina.