‘Papallones’ i ‘La papallona’ viatgen a Castelló i Alacant

Part de l’exposició de caps monumentals de Manolo Valdés estarà exposada encara uns mesos més a la Comunitat Valenciana. La Fundació Hortensia Herrero ha impulsat, amb la col·laboració dels ajuntaments d’Alacant i Castelló, dos exposicions temporals en estes ciutats. En concret seran La papallona i Papallones les dos peces que s’instal·len a Alacant i Castelló, respectivament. Serà, en els dos casos, una exposició temporal que arrancarà el dijous 21 en la capital alacantina i el divendres 22, en la capital de la Plana. Estaran exposades un poc més de tres mesos, fins al 23 de març. La papallona estarà situada en plena Esplanada d’Alacant, mentre que el passeig Ribalta de Castelló acollirà Papallones.

Estes dos peces han format part des del mes de juny passat d’una exposició de sis escultures monumentals instal·lada en la Ciutat de les Arts i les Ciències de València. La mostra va ser impulsada per la Fundació Hortensia i la seua presidenta, Hortensia Herrero, es va comprometre a adquirir-ne una per a cedir-la a la ciutat de València. L’elecció es va fer per mitjà d’una votació popular en la qual van participar 41.538 visitants de l’exposició. La guanyadora, La pamela, s’instal·larà definitiva en la Marina de València. Papallones i La papallona, les obres que ara aniran temporalment a Castelló i Alacant, van ser la segona i tercera més ben valorades pels participants en la votació.

Estas dos piezas han formado parte desde el pasado mes de junio de una exposición de seis esculturas monumentales instalada en la Ciutat de les Arts i les Ciències de València. La muestra fue impulsada por la Fundación Hortensia y su presidenta, Hortensia Herrero, se comprometió a adquirir una de ellas para cedérsela a la ciudad de València. La elección se hizo a través de una votación popular en la que participaron 41.538 visitantes de la exposición. La ganadora, La Pamela, se instalará de forma definitiva en La Marina de Valencia. Mariposas y La Mariposa, las obras que ahora irán temporalmente a Castellón y Alicante, fueron la segunda y tercera mejor valoradas por los participantes en la votación.

Estem tan contents amb l’exposició de caps de Manolo Valdés que podem dir que ens fa una miqueta de pena que s’acabe. Per això, a més de La pamela, que es quedarà per a sempre a València, volíem que les altres dos capitals de la Comunitat Valenciana disfrutaren d’estes obres, i el millor és que foren les dos escultures més votades després de la guanyadora. Estic convençuda que els alacantins i catellonencs disfrutaran d’estes obres espectaculars”, va explicar la presidenta de la Fundació Hortensia Herrero.

Estes obres han format part d’una exposició temporal més àmplia, en la qual s’exposaven les sis escultures que van compondre la mostra a París: La papallona, Els arets, La diadema, PapallonesLa doble imatge La pamela. Per a esta exposició, Valdés ha creat uns grans caps els adorns dels quals estan compostos per motius molt diversos com poden ser papallones, formes geomètriques o una pamela. I és que Valdés pren la inspiració dels objectes que l’envolten i els incorpora a unes obres que beuen de la tradició de la pintura espanyola i de la història de l’art en general.