La Fundació Hortensia Herrero comprarà ‘La Pamela’ després de guanyar la votació popular

L’escultura de La Pamela ha sigut finalment l’escultura triada pels valencians i visitants de l’exposició de Manolo Valdés per a quedar-se a València. Després de quasi tres mesos de votacions i després de 41.538 vots totals rebuts, la Fundació Hortensia Herrero adquirirà la majestuosa escultura per a cedir-la per a sempre a la ciutat de València.

La Pamela és una escultura monumental elaborada íntegrament en alumini. Té unes mesures de 436 x 730 x 650 cm i un pes de 4.150 quilos. La peça es mantindrà en la Ciutat de les Arts i les Ciències fins al pròxim 10 de desembre juntament amb els altres cinc capsde Manolo Valdés. Eixe dia seran desmuntades totes i La Pamelaserà traslladada a la Marina de València.

“Jo volia que els valencians i visitants m’ajudaren a triar la peça que anava a quedar-se a la ciutat. Estic molt contenta. Totes són precioses, però pense que el cap amb la pamela és molt sòbria, elegant. Pensant en l’entorn en el qual es quedarà finalment, la Marina de València, és la peça que millor li va”, va explicar la presidenta de la Fundació Hortensia Herrero, qui va afegir que “hem triat una peanya perquè lluïsca amb tota la seua esplendor, igual que ací, i que es mimetitze amb l’entorn”.

Hortensia Herrero va explicar també que la de Manolo Valdés no serà l’última exposició temporal que la Fundació que presidix porte a la ciutat de València: “Em farà molta pena quan es retire esta exposició, però per a pal·liar un poc eixa tristesa, vos podem anunciar que en l’any 2018 portarem una altra exposició temporal a la ciutat. Estem estudiant diverses opcions i encara no tenim tancat l’artista que exposarà, ho comunicarem tan prompte ho sapiem”.

El director de la Ciutat de les Arts i les Ciències, Enrique Vidal, es va referir a l’interessant diàleg que mantenen les sis peces monumentals amb l’arquitectura que l’acull: “És un plaer tindre esta exposició monumental i veure com dialoguen, a través de les seues obres, les creacions de Manolo Valdés i de Santiago Calatrava. Això no s’ha acabat encara, queden mesos per davant per a continuar disfrutar d’este espectacle. Fins al 10 de desembre seguiran els sis caps en el llac de la Ciutat de les Arts i les Ciències i anime a tot el món perquè continue venint com ho han fet fins ara, ja que hem detectat una enorme afluència coincidint amb esta mostra”.

Finalment, Ramón Marrades, director estratègic de la Marina de València, va parlar de la nova i definitiva ubicació de l’escultura guanyadora: “És un dia molt feliç. Done les gràcies a Hortensia Herrero i a la seua fundació per comprar una escultura per a la ciutat i decidir situar-la a la Marina de València, un espai de cara al mar”. Marrades va recordar que és un lloc molt volgut per l’artista de La pamela: “A Manolo Valdés li van preguntar quin era el seu lloc favorit de Nova York i València. De Nova York va dir Central Park i de València va dir que era el mar, amb el qual s’identificava. Ens sembla una fantàstica simbiosi que esta escultura acabe finalment allí. Estarà, a més, en una gran plaça que experimentarà una gran transformació i que batejarem com la plaça de l’Aigua.”

En esta exposició temporal, que continuarà instal·lada fins al 10 de desembre en la Ciutat de les Arts i les Ciències, s’exposaran les sis escultures que van compondre la mostra a París: La papallona, Els arets, La diadema, Papallones, La doble imatge i La pamela. Per a esta exposició, Valdés ha creat uns grans caps els adorns dels quals estan compostos per motius molt diversos com poden ser papallones, formes geomètriques o una pamela. I és que Valdés pren la inspiració dels objectes que l’envolten i els incorpora a unes obres que beuen de la tradició de la pintura espanyola i de la història de l’art en general.