L’Associació Ballet Clàssic de València i la Fundació Hortensia Herrero impulsen l’obra benèfica ‘La princesa i el llaüt’

València, 5 de desembre de 2014.- L’Associació Ballet Clàssic de València i la Fundació Hortensia Herrero impulsen la celebració d’un espectacle benèfic de dansa amb l’objectiu d’acostar el ballet clàssic al públic valencià. Este nou projecte, denominat La princesa i el llaüt, és un ballet conte creat ex professo per a l’ocasió, en el qual, amb música original de José Jaime Hidalgo de la Torre i a través de la història creada per Mari Cruz Alcalá, directora de la companyia, pretén impulsar i fomentar la dansa entre els més jóvens de la Comunitat.

El ballet conta una història de prínceps, princeses i altres personatges que guiaran l’espectador a través d’una tendra història entre germanes, on triomfaran l’amor, l’amistat i la valentia. La representació està dirigida a tots els públics i és una immillorable oportunitat per a disfrutar d’una modalitat, el ballet clàssic, poc habitual en les cartelleres valencianes.

El ballet s’estrenarà el pròxim 10 i 11 de gener al Teatre Principal de València i té, a més, un component solidari, ja que part de la recaptació de les dos gales es destinarà a favor de la Fundació Valenciana de Neurorehabilitació (FUVANE). Fuvane és una entitat sense ànim de lucre que du a terme un pioner mètode de rehabilitació neuronal dirigit a xiquets, xiquetes i adolescents amb paràlisi cerebral i patologies afins.

Les entrades per a disfrutar de La princesa i el llaüt es podran adquirir a partir de dimarts que ve a través de la plataforma web www.entradas.com.

Ballet Clàssic de València

Ballet Clàssic de València va ser fundat per Mari Cruz Alcalá l’any 1984 amb l’ànim de promoure la dansa. Des del començament de la seua trajectòria, Ballet Clàssic de València va presentar coreografies de repertori clàssic (Coppelia, Paquita i El trencanous), així com peces neoclàssiques creades específicament per a esta formació per diferents i importants coreògrafs. Per les seues aules han passat un nombre important de ballarins valencians: Catalina Vilana, Federico Bosch, Gemma Peris, Ana Luján, Mª José Sales, Noelia Liñana, Clara Barberá, Carlos Labios, Jesús Mascarós, Geles Alonso, Mª José Soler, Laura Vilanova, Miguel Angel Pla, entre altres.

Fundació Hortensia Herrero

La Fundació Hortensia Herrero és una entitat sense ànim de lucre la missió fundacional de la qual és recuperar, compartir i desenvolupar la sensibilitat artística i cultural en l’àmbit de la Comunitat Valenciana. Presidida per Hortensia Herrero, vicepresidenta de Mercadona, fins ara ha tingut actuacions en el món de la rehabilitació d’edificacions historicoreligioses, en el de l’art i en el de la dansa.