Arranca la restauració del Col·legi de l’Art Major de la Seda

Les obres al barri de Velluters estan impulsades per la Fundació Hortensia Herrero.

L’empresa Bertolín serà l’encarregada de renovar la imatge d’edifici, que es convertirà en Museu de la Seda.

València, 7 de novembre de 2014.- La restauració del Col·legi de l’Art Major de la Seda, impulsada per la Fundació Hortensia Herrero, va començar dilluns passat, 10 de novembre. Després d’uns quants mesos de tràmits i licitacions, el projecte de rehabilitació serà executat per l’empresa Bertolín, seleccionada entre un total de 20 aspirants. La duració estimada de les obres de restauració és de 2 anys.

La Fundació Hortensia Herrero és la impulsora d’una rehabilitació que, a més de recuperar un dels edificis més destacats de l’arquitectura i la cultura valenciana, contribuirà a l’enriquiment cultural i espacial d’una zona molt especial del nucli històric del centre de la ciutat de València, el barri de Velluters. El projecte estipula que la restauració tindrà com a objectiu convertir l’històric i emblemàtic edifici en el Museu de la Seda de València.

L’edifici del Col·legi de l’Art Major de la Seda data del segle XV, de base gòtica i amb una importantíssima riquesa patrimonial a l’interior en forma de frescos, murals i mosaics, especialment en este últim cas, el sòl de la FAMA. Suposa, a més, recuperar una part de la història material i immaterial de la ciutat, ja que el gremi dels seders va ser referent en la resta del món i un dels motors de l’economia valenciana.

Esta rehabilitació es durà a terme d’acord amb el projecte redactat per l’arquitecte Fernando Aranda, el qual naix del Pla Director del Col·legi de l’Art Major de la Seda de València, promogut per la Direcció General de Patrimoni Arquitectònic Cultual Valencià al juny de 2005, així com de les determinacions del Projecte de Rehabilitació del Col·legi de l’Art Major de la Seda de València, aprovat per la Conselleria d’Infraestructures i Transports, el qual ha arribat a executar-ne una part.

Fundació Hortensia Herrero

La Fundació Hortensia Herrero és una entitat sense ànim de lucre que es finança únicament i exclusivament amb les aportacions de la seu única mecenes, Hortensia Herrero, vicepresidenta de Mercadona. A través de la seua fundació s’ha proposat els objectius de recuperar, desenvolupar i compartir la sensibilitat històrica i cultural de la Comunitat Valenciana. Fins ara, les principals actuacions han tingut a veure amb la recuperació del patrimoni artístic; a més, des d’enguany ha posat en marxa projectes relacionats amb el món de la dansa i el ballet.