La Fundació Hortensia Herrero organitzarà una exposició de Jaume Plensa l’estiu de 2019

Jaume Plensa (Barcelona, 1955) serà el pròxim artista que, amb l’impuls de la Fundació Hortensia Herrero, portarà una exposició temporal d’escultures a la Ciutat de les Arts i les Ciències.

L’exposició constarà en esta ocasió de set escultures, totes peces úniques, de set metres d’altura, de ferro colat. Les obres estaran situades en el llac sud del complex dissenyat per Santiago Calatrava.

L’exposició s’inaugurarà el 26 de juny de 2019 i podrà contemplar-se fins a principis de novembre de 2019. Una vegada finalitze l’exposició, la Fundació Hortensia Herrero adquirirà una de les escultures, que estarà situada en un lloc emblemàtic de la ciutat de València, tal com va es va fer amb les exposicions a Manolo Valdés i Tony Gragg.

“Portar l’obra de Jaume Plensa a la ciutat de València és un motiu d’orgull perquè es tracta, sens dubte, d’un dels artistes espanyols amb major projecció internacional. És un projecte en el qual treballa des de fa més d’un any i que ajudarà a augmentar encara més l’atractiu cultural de la ciutat, que tants visitants rep durant l’estiu”, va explicar Hortensia Herrero, impulsora d’esta exposició a través de la fundació que porta el seu nom.

Jaume Plensa és un dels artistes espanyols amb més presència a tot el món. Així, ciutats com Mont-real, San Diego, Chicago, Seul, Tòquio, Miami, Nova York, Londres, Salzburg, Liverpool, Dubai o Dallas tenen escultures seues instal·lades de manera permanent. Així mateix, l’obra de Plensa ha sigut objecte d’exposicions temporals en museus i institucions com la Biennal de Venècia, el Nasher Sculpture Center de Dallas, el Yorkshire Sculpture Park, el Museu Picasso d’Antíbol, el MAMAC de Niça, o en museus de ciutats com Hèlsinki, Tampa o Nashville i en les seues galeries de París, Nova York i Chicago. Plensa va inaugurar al novembre del 2018 dos exposicions al nostre país, un projecte específic per al Palau de Vidre de Madrid (MNCARS) i una altra en el Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA). Ambdós exposicions es podran veure fins a l’abril del 2019.

Plensa ha rebut nombrosos premis internacionals, com la medalla de Cavaller de les Arts i les Lletres de França, el Premi Velázquez de les Arts i ha sigut nomenat Doctor Honoris Causa per l’Art Institute de Chicago i per la Univeristat Autònoma de Barcelona.

La Fundació Hortensia Herrero vol agrair una vegada més a la Ciutat de les Arts i les Ciències la col·laboració desinteressada per a fer efectiu este projecte expositiu de Jaume Plensa.