La Fundació Hortensia Herrero i la Fundació Grupo Siro donen a Paterna una escultura d’Andreu Alfaro

Juan Manuel González Serna, president de la Fundació Grupo Siro, i Hortensia Herrero, presidenta de la fundació que porta el seu nom, han donat a la ciutat de Paterna (València) una obra de l’escultor Andreu Alfaro, Doble, 1975. La peça, que ja està instal·lada a la rotonda dels Molins de la localitat valenciana, és una obra abstracta que té un vincle especial amb eixa zona. L’escultura va estar fins a 2006 en l’antiga fàbrica de Galletas Rio, pertanyent en l’última època al Grupo Siro; aquell any va ser traslladada a la coberta de la fàbrica de pa de motle del Grupo Siro, lloc en el qual va estar fins fa unes setmanes.

La presentació ha tingut lloc este matí, just quan es complixen set anys de la defunció d’Andreu Alfaro, i a la qual han acudit Juan Manuel González, Hortensia Herrero i l’alcalde de Paterna, Juan Antonio Sagredo, el qual ha agraït a Siro i a la Fundació Hortensia Herrero esta donació. “Esta escultura és un motiu d’orgull per a Paterna, ja que amb ella recuperem una silueta emblemàtica de la nostra ciutat i estic convençut que quan la contemplem, molts dels nostres veïns i veïnes s’emocionaran en veure-la com a amfitriona paternera d’una de les entrades principals al municipi”.

Hortensia Herrero va indicar que en triar esta ubicació “tanquem d’alguna manera el cicle de l’escultura. Quan vaig parlar amb Juan Manuel i vam veure l’opció de fer esta donació conjunta, tenia clar que la peça no havia d’eixir de Paterna i que el millor era que tornara al seu lloc d’origen. Ha estat ací molts anys i teníem clar que pertanyia ja als veïns d’esta ciutat. L’emplaçament final és molt bonic i el resultat final ens encanta”.

A més, també han volgut estar presents durant l’acte Andrés i Carles Alfaro, fills de l’escultor i autor de l’escultura.

Andreu Alfaro, artista internacional

Andreu Alfaro va ser un escultor valencià i un dels grans representants de l’escultura de transvanguàrdia. Alfaro va obtindre diverses distincions i reconeixements, com la Creu de Sant Jordi, el premi Tomás Francisco Prieto, el Premi d’honor Jaume I o el Premi Nacional d’Arts Plàstiques. Alfaro va morir a València un dia com hui, 13 de desembre, de 2012.