La votació per a elegir l’escultura de Manolo Valdés que es quedarà a València acabarà el 15 de setembre

• La votació per a elegir l’escultura de Manolo Valdés que es quedarà a València ja té data de finalització. Encara que l’exposició es mantindrà fins a mitjan mes de desembre, el termini perquè els valencians i visitants trien la seua escultura favorita finalitzarà el pròxim 15 de setembre. En este mes i mig d’exposició han sigut ja més de 25.000 els valencians o visitants de l’exposició, impulsada per la Fundació Hortensia Herrero, situada en la Ciutat de les Arts i les Ciències, que han votat per la seua obra preferida.

L’alta expectació va fer que la votació arrancara amb molta força i l’arribada del bon temps i de les vacances han propiciat que, lluny de detindre’s, mantinga un excel·lent ritme. De fet, en estes set setmanes el ritme s’ha mantingut més o menys constant, al voltant de les 3.500 votacions a la setmana, amb algun pic de més de 4.300 paperetes depositades en les urnes en alguna d’estes setmanes. El resultat parcial de les votacions fins ara, no obstant això, no es revelarà per a no condicionar futures votacions. En qualsevol cas, el resultat final i la guanyadora es donarà a conéixer pocs dies després del tancament de les votacions.

Cal recordar que l’escultura més votada serà adquirida per la Fundació Hortensia Herrero: “Es tracta d’una exposició temporal, però a mi m’agradaria que, d’alguna manera, una part de l’exposició es quedara per a sempre a València. Per això em compromet a comprar la que més agrade als valencians”, va explicar el dia de la presentació la presidenta i mecenes de la Fundació Hortensia Herrero, impulsora d’esta exposició. L’escultura guanyadora de la votació serà traslladada a la Marina de València.

Per a triar la seua favorita en este mes que encara queda per davant, els visitants han de votar en la mateixa Ciutat de les Arts i les Ciències. Allí trobaran fullets informatius distribuïts en diferents ubicacions que servixen com a papereta, la qual es pot depositar en qualsevol de les huit urnes distribuïdes en el recinte.

Catàleg ja disponible

D’altra banda, ja està disponible el catàleg oficial de l’exposició, que s’ha fet posteriorment a la inauguració de l’exposició per a poder reproduir les obres de Valdés i plasmar així el diàleg que s’establix entre les seues escultures i l’arquitectura de Santiago Calatrava. Per a això, el fotògraf valencià Vicent Bosch ha treballat durant diversos dies per a poder captar les obres amb diferents tipus de llum, i també amb la il·luminació nocturna de diversos colors. El catàleg, publicat en castellà, valencià i anglés, també conté un assaig del comissari de l’exposició, Javier Molins, així com una detallada biografia de l’artista Manolo Valdés. Este llibre ha sigut publicat per la Ciutat de les Arts i les Ciències.

L’Exposició d’Escultures Monumentals de Manolo Valdés s’ha instal·lat en el llac sud de la Ciutat de les Arts i les Ciencies de València. En esta exposició temporal, que durarà fins al 10 de desembre, s’exposaran les sis escultures que van compondre la mostra a París: La papallona, Els arets, La diadema, Papallones, La doble imatge i La pamela. Per a esta exposició, Valdés ha creat uns grans caps els adorns dels quals estan compostos per motius molt diversos com poden ser papallones, formes geomètriques o una pamela. I és que Valdés pren la inspiració dels objectes que l’envolten i els incorpora a unes obres que beuen de la tradició de la pintura espanyola i de la història de l’art en general.