La Fundació Hortensia Herrero anuncia que Tony Cragg serà el pròxim artista que exposarà en la Ciutat de les Arts i les Ciències

La Fundació Hortensia Herrero portarà una exposició Tony Cragg (Liverpool, 1949) a la Ciutat de les Arts i les Ciències. L’artista britànic rellevarà així Manolo Valdés, el qual fa fer una exposició en este recinte l’any passat, que va tindre molt d’èxit, organitzada també per la Fundació Hortensia Herrero.

L’exposició constarà de sis escultures (dos de les quals han estat fetes expressament per a l’exposició), que estaran situades en diferents enclavaments del complex dissenyat per Santiago Calatrava. Quatre d’estes figures es podran veure sobre l’aigua en diversos estanys del recinte, un fet inèdit, ja que l’artista no havia exposat mai sobre una làmina d’aigua. Cragg està considerat el referent del ressorgir de l’escultura britànica dels 80 i un dels més icònics, la qual cosa l’ha fet mereixedor de tot tipus de guardons internacionals.

L’exposició s’inaugurarà el pròxim 27 de juny i es podrà contemplar fins al 14 d’octubre de 2018. Una vegada finalitze l’exposició, la Fundació Hortensia Herrero adquirirà una de les escultures, que estarà situada en un lloc emblemàtic de la ciutat de València, tal com va fer l’any passat amb l’exposició dedicada a Manolo Valdés.

“El mes de setembre passat vaig anunciar que l’exposició de Manolo Valdés no seria l’última que portaríem a València. Encara no teníem clar l’artista, però sí que sabíem que després del llistó tan alt que havia deixat Manolo, havíem de portar algú de nom internacional. Per això és un honor poder portar a València un artista com Tony Cragg i que els valencians puguen contemplar la seua obra. Si amb Manolo Valdés portàvem de tornada a casa l’artista valencià més internacional, en esta ocasió el que fem és acostar als veïns de la ciutat i a tots els visitants de la Ciutat de les Arts i les Ciències un dels artistes més reconeguts a escala mundial”, explica Hortensia Herrero.

Estes escultures estaran fetes en diversos materials com són el bronze, l’acer i la fibra de vidre. Pel que fa a les dimensions de les escultures, algunes sobrepassaran els sis metres d’altura i els 4.000 quilograms de pes.

Sir Anthony Cragg, que al mateix temps que a València tindrà una gran exposició als carrers de Nova York, és un dels artistes contemporanis britànics més prestigiosos i ha rebut multitud de guardons internacionals com són; el Premi Turner (1988), Cavaller de les Arts i les Lletres de França (1992), Acadèmic de la Royal Academy of Arts de Londres (1993), Acadèmic de l’Acadèmia de Belles arts de Berlín (2001), Ordre de l’Imperi Britànic (2002), Praemium Imperiale Laureate d’Escultura del Japó (2007), Rector de l’Acadèmia de Belles arts de Dusseldorf (2009), Alt Reconeixement de la Presidència del Senat d’Itàlia (2011) o l’Orde del Mèrit de la República d’Alemanya (2012), entre altres.

El seu treball es caracteritza per l’ús de materials molt variats com són la pedra, la fusta, l’alumini, el bronze, l’acer o el plàstic, que transforma en formes orgàniques.

L’any 1988 va representar Gran Bretanya en la Biennal de Venècia i la seua obra ha sigut objecte d’exposicions en museus com el Reina Sofia, la Tate Gallery, el Louvre, el Georges Pompidou, l’Hermitage de Sant Petersburg, l’Stedelijk d’Amsterdam, el Museu Nasher de Dallas, la Corcoran Gallery de Washington, la Galeria Belvedere de Viena, el MACRO de Roma o el CAFA Museum de Pequín.

Tony Gragg viu i treballa des de 1977 a la ciutat alemanya de Wuppertal, on ha posat en marxa una fundació que porta el seu nom i que gestiona un parc d’escultures obert al públic en el qual organitza exposicions temporals del seu treball i del d’altres artistes.

La Fundació Hortensia Herrero vol agrair una vegada més a la Ciutat de les Arts i les Ciències la col·laboració desinteressada per a fer efectiu este projecte expositiu de Tony Cragg.

La Fundació Hortensia Herrero i el mecenatge cultural

La Fundació Hortensia Herrero ha dut a terme en els últims anys una destacada labor de mecenatge cultural amb l’objectiu de protegir i promoure el patrimoni històric i artístic de la Comunitat Valenciana, entre les quals destaquen les rehabilitacions de l’església de Sant Nicolau i del Col·legi de l’Art Major de la Seda.

Hortensia Herrero ja té dos escultures de Tony Cragg en la seua col·lecció.