Hortensia Herrero i Tony Cragg inauguren l’exposició “Sis escultures”

La presidenta de la Fundació Hortensia Herrero va inaugurar el passat 27 de maig de 2018 l’Exposició “Sis escultures”, de Tony Cragg, que s’ha instal·lat en la Ciutat de les Arts i les Ciencies de València. “És una satisfacció portar esta exposició a València i complir un dels objectius de la Fundació Hortensia Herrero, el de compartir la sensibilitat artística i cultural amb tots. Tant de bo això ens ajude a aprendre a entendre l’art, a valorar-lo, a estimar-lo”, va explicar Hortensia Herrero.

La presidenta de la Fundació que impulsa esta mostra va explicar que entre l’obra de Toiny Cragg i ella es va produir ‘un enamorament sobtat’. La primera vegada que vaig veure una obra seua em va impactar, però quan em vaig decidir a comprar-la, ja estava venuda. Poc de temps després vaig trobar una peça molt similar a aquella i ja no se’m va escapar”.

En el discurs d’inauguració, Hortensia Herrero va recordar que esta inauguració pren el relleu de la que es va fer l’any passat sobre Manolo Valdés. “Hem volgut repetir la idea del 2017 i fer una exposició temporal d’un artista excepcional, reconegut a nivell internacional, ací en la Ciutat de les Arts i les Ciències. En estos moments, Tony Cragg té una exposició que acaba d’inaugurar en Park Avenue, a Nova York. Per sort, els valencians no ens hem de desplaçar per a conéixer l’obra de l’artista, sinó que tenim ací a València una representació de la seua obra perquè siguen els novaiorquesos els qui vinguen a veure-la”, va explicar.

D’esta manera, València es posiciona novament com un focus d’atracció turística i cultural. “La Ciutat de les Arts i les Ciències celebra l’arribada d’esta nova exposició de la Fundació Hortensia Herrero i obri, un estiu més, a València, una finestra a l’art a l’aire lliure”, va explicar Enrique Vidal, director de la Ciutat de les Arts i les Ciències, entorn que acull esta mostra d’escultures.

Hortensia Herrero comprarà una escultura

Com l’any anterior, la presidenta de la Fundació Hortensia Herrero s’ha compromés a adquirir una de les obres: “Em compromet a adquirir una de les escultures i donar-la a la ciutat com un llegat d’esta exposició, per a adornar València i fer-la encara més bonica, si és possible. Ja sabem on estarà situada: en una xicoteta illeta que hi ha en un dels extrems del pont de Montolivet, un espai que sembla dissenyat per a una de les seues escultures. Com a valenciana, vull donar les gràcies a l’alcalde pel seu vistiplau i les facilitats que ha posat”. A més, Hortensia Herrero va aprofitar per a revelar que l’any que ve hi haurà una altra exposició, que tancarà un cicle de tres anys.

La inauguració ha tingut lloc esta nit en un acte que ha reunit més de 400 convidats. Ha estat presidit per la mateixa Hortensia Herrero i per l’artista, Tony Cragg. L’artista britànic va agrair a Hortensia Herrero “l’afecte que m’ha mostrat i l’interés per la meua obra. És un verdader honor que hi haja una exposició temporal de la meua obra en una ciutat com València. Ha quedat molt bonica. La Ciutat de les Arts i les Ciències és un bon entorn per a posar la meua obra. Jo crec que s’ha creat un diàleg molt positiu entre la meua obra i l’arquitectura d’este lloc que desafia la gravetat. I el reflex de les meues escultures en l’aigua és també molt interessant. Espere que els valencians i els visitants disfruten de l’exposició”.

Espectacle d’aigua

La inauguració de l’exposició es va tancar amb un espectacle d’aigua, llum i so. “Però la Fundació Hortensia Herrero vol que no solament nosaltres disfrutem hui estes fonts. Volem fer-ho extensiu a tota la societat, que tot el qui vulga puga recrear-se amb este espectacle, que podrà continuar contemplant-se tots els dijous, divendres i dissabtes (a més de les vespres de festius) a les 23 hores fins al pròxim 1 de setembre”, va anunciar la presidenta de la Fundació.

L’exposició d’escultures de l’artista Tony Cragg arriba als exteriors de la Ciutat de les Arts i les Ciències de la mà de la Fundació Hortensia Herrero. Fins al 4 de novembre de 2018 es podran veure sis escultures, tres de les quals s’han fet expressament per a esta exposició, en diferents enclavaments del complex: “La part més excitant del meu treball és quan tens una idea de cap a on vols anar i finalment arribes a un resultat totalment diferent que no vas ser capaç d’anticipar. Les meues escultures tenen punts de vista molt diversos, has de donar la volta a cada escultura per a veure-les completament”, explica Cragg sobre la seua obra.

Quatre figures estan situades sobre l’aigua en diversos estanys del recinte, un fet inèdit, ja que este artista no havia exposat mai sobre una làmina d’aigua. Estan fetes en diversos materials com el bronze, l’acer i la fibra de vidre. Pel que fa a les dimensions de les escultures, algunes sobrepassen els sis metres d’altura i les 4 tones de pes. “Els materials són molt importants en el meu treball. Jo pense a través dels materials. Si treballes amb els materials, forçant-los, canviant-los, trobaràs un camí que ningú ha recorregut”, va indicar l’artista anglés.

Tony Cragg, que, al mateix temps que la de València, tindrà una gran exposició als carrers de Nova York, està considerat el referent del ressorgir de l’escultura britànica dels 80 i un dels més icònics, la qual cosa l’ha fet mereixedor de tot tipus de guardons internacionals. El seu treball es caracteritza per l’ús de materials molt variats com són la pedra, la fusta, l’alumini, el bronze, l’acer o el plàstic, que convertix en formes orgàniques.