Hortensia Herrero inaugura l’exposició d’escultures de Jaume Plensa

La presidenta de la Fundació Hortensia Herrero ha inaugurat esta nit la Exposició d’escultures de Jaume Plensa que s’ha instal·lat en la Ciutat de les Arts i les Ciències de València i que estarà a la disposició dels visitants fins al pròxim 3 de novembre. Ho ha fet juntament amb l’artista, el qual ha estat present també en la roda de premsa prèvia a l’acte d’inauguració.
“Ara està de moda Jaume Plensa, ja que té exposicions a la plaça de Colón de Madrid, amb el preciós cap de Julia, a Barcelona i al Rockefeller Center de Nova York. El més important per a nosaltres ara mateix és poder tindre’t exposant ací, a València. D’esta manera pretenem, des de la Fundació Hortensia Herrero, vetlar i promoure l’Art i la Cultura a la Comunitat Valenciana. Volem que esta exposició temporal siga un motiu més per a visitar València i que per als que vivim ací ens augmente la sensibilitat per l’art contemporani. Vull fer de València un referent cultural”, va explicar Hortensia Herrero.

La presidenta de la Fundació que impulsa esta mostra va explicar que, després de les exposicions de Manolo Valdés i Tony Cragg, “teníem el llistó molt alt, però amb Jaume cobrim les nostres expectatives. Simplement resulta una exposició bella i fantàstica. A més, vull destacar el compromís de Jaume en tots els detalls, des de l’elecció de les bases a la posició de caps i com incidix el sol segons estiguen col·locats”.
En el discurs d’inauguració, Hortensia Herrero va revelar que una de les novetats d’enguany és que no comprarà una escultura, com l’any passat. “Enguany, com els anteriors, també vull que es quede una part d’esta exposició temporal amb nosaltres. Així compraré dos d’estos caps escultòrics; un a títol personal i l’altre, la Fundació Hortensia Herrero. Però, de moment, no estaran situades en un lloc fix, sinó que estaran les dos juntes viatjant per diferents punts de la Comunitat Valenciana, perquè més persones puguen trobar-se i conéixer estes peces”.
Hortensia Herrero va indicar que amb Jaume Plensa es posa fi a una trilogia d’exposicions que va començar fa dos anys amb Manolo Valdés: “Estic, evidentment, molt contenta i és per a mi un orgull poder fer esta tercera mostra temporal ací a la Ciutat de les Arts, però també estic un poc trista perquè el trienni d’exposicions temporals s’acaba. Espere que algú agafe el relleu i ens puguem reunir el pròxim mes de juny de 2020…, però sent jo una de les convidades”.
Esta mostra torna a posicionar València com a focus d’atracció turística i cultural. “La Ciutat de les Arts i les Ciències celebra l’arribada d’esta nova exposició de la Fundació Hortensia Herrero i obri, un estiu més, una finestra a l’art a València a l’aire lliure”, va explicar Enrique Vidal, director de la Ciutat de les Arts i les Ciències, entorn que acollirà esta mostra d’escultures al llac sud, al costat del Museu Prícep Felipe, fins al 3 de novembre.

Jaume Plensa, internacional

La inauguració oficial va tindre lloc després de finalitzar la roda de premsa, en un acte que ha reunit més de 400 convidats. Ha estat presidit per la mateixa Hortensia Herrero i per l’artista, Jaume Plensa. Javier Molins, comissari de l’exposició, va indicar que l’escultor barceloní “és possiblement un dels artistes espanyols amb major projecció internacional, amb un treball escultòric basat sobretot en la cerca de la bellesa, el diàleg entre cultures, en el cos humà, en la poesia i en molts altres aspectes, en general, de la cultura”.
Jaume Plensa, per la seua part, va agrair a Hortensia Herrero “l’afecte que m’ha mostrat i l’interés per la meua obra. Quan en 2017 ens vam trobar, la proposta inicial va ser fer la mostra en 2018, però m’era impossible i vam haver de deixar-ho per a 2019. Este endarreriment ha sigut una sort, perquè s’ha pogut completar un projecte extraordinari. L’exposició consta de set caps, que per a mi és un número màgic”.
L’artista de Barcelona es va mostrar molt content amb el resultat: “M’encanta l’aigua, he treballat molt amb ella. Esta és una oportunitat fantàstica per a treballar amb este element en el context urbà; en esta mostra s’abracen l’urbà i el natural al costat de l’aigua, que és el gran fluid”.

Intervenció en el Centre d’Art Hortensia Herrero

Hortensia Herrero va aprofitar la presència de Jaume Plensa a València per a anunciar que l’artista barceloní serà també una peça important en el futur Centre d’Art que s’obrirà en el Palau Valeriola. “Tot i que amb esta mostra finalitza la trilogia d’exposicions, el fet que acabe el cicle no significa que en la Fundació Hortensia Herrero ens quedem estàtics. Continuem treballant per aconseguir els nostres objectius, així, el nostre futur “Centre d’Art Hortensia Herrero” va avançant. I he de dir-vos, com a primícia, que Jaume Plensa tindrà una intervenció permanent en una de les zones més importants de l’edifici, en “el melic” de l’edifici, com la vam batejar quan la vam veure. Així estarem sempre units pel melic. Et done les gràcies de cor per creure en la nostra Fundació i els nostres projectes”.
Plensa es va referir també a eixa labor que fa Hortensia Herrero en favor de l’art a través de la seua Fundació: “Jo crec que un artista sol no pot existir, necessita un àngel, i jo crec que Hortensia és este àngel. El treball que està fent amb la fundació per a portar art i cultura a la ciutat de València és impressionant. És una assegurança de vida per als artistes i per al públic, que d’esta manera pot contemplar estes exposicions”.