Hortensia Herrero inaugura a Elx l’exposició temporal de Jaume Plensa

Les escultures ‘Silvia’ i ‘Maria’, de l’artista Jaume Plensa, ja lluïxen a la plaça del Congrés Eucarístic d’Elx. Les dos peces han estat exposades a la Ciutat de les Arts i les Ciències (València) durant quasi 5 mesos dins d’una mostra impulsada i organitzada per la Fundació Hortensia Herrero, i la presidenta d’esta entitat les ha triades perquè es queden de manera definitiva a la Comunitat Valenciana. Faran diferents parades durant els pròxims dos anys en un itinerari que ha arrancat este matí.

La mostra temporal estarà en la localitat il·licitana durant els pròxims huit mesos. En la presentació ha estat la presidenta de la Fundació que impulsa l’exposició, Hortensia Herrero, i l’alcalde d’Elx, Carlos González. “Estic encantada, i és per a mi un orgull, haver pogut portar als il·licitans estes dos obres d’art de Jaume Plensa i especialment ací, al cor d’esta ciutat. Vull agrair a tot Elx i especialment a l’alcalde, Carlos González, la bona predisposició que ha demostrat per a acollir estes dos escultures”, va explicar Hortensia Herrero.

La presidenta de la fundació que ha fet possible esta exposició temporal va explicar com va sorgir la idea: “Després de l’exposició escultòrica temporal que vam fer a la Ciutat de les Arts i les Ciències, a València, vam seleccionar dos peces, Sílvia i Maria. La nostra intenció era comprar-les amb la finalitat d’exposar-les i donar-les a conéixer a més ciutadans de la Comunitat perquè més persones puguen disfrutar de l’art”. A més, Herrero va especificar que “la peça ‘Maria’ la compra la Fundació Hortensia Herrero i ‘Silvia’, Mercadona, per la qual cosa agraïsc a Juan Roig esta decisió”.

Hortensia Herrero es va referir també a l’atractiu “turístic d’estes dos obres d’art. Tant de bo es convertisquen, juntament amb el meravellós Misteri d’Elx, en un al·licient turístic més d’esta ciutat”.

Carlos González, alcalde Elx i amfitrió de l’acte, va voler agrair “a Hortensia Herrero i a la seua Fundació la seua generositat. Ens sentim honrats que Elx siga el primer municipi en el qual comence el periple per la Comunitat Valenciana per a divulgar l’obra de Jaume Plensa, un dels artistes espanyols amb major projecció internacional”, ha assenyalat Carlos González, el qual ha afegit que “estem autènticament encantats que ‘Sílvia’ i ‘Maria’ estiguen a Elx, que irrompen amb la seua escalar monumental en la plaça del Congrés Eucarístic, entre Santa Maria, la Calaforra i el palau d’Altamira, i que es convertisquen en icones culturals de la nostra ciutat, seran les nostres dames contemporànies”.

“L’escultura monumental treballa molt amb l’entorn exercint un diàleg amb l’arquitectura i veiem com ací ‘Sílvia’ i ‘Maria’ cobren un protagonisme molt diferent de quan van estar a la Ciutat de les Arts. Ací, a la plaça del Congrés Eucarístic, les escultures cobren una altra vida”, ha explicat Javier Molins, comissari de l’exposició de Plensa a València, qui ha apuntat que “Elx se suma a altres ciutats que acullen l’obra de Plensa, com Chicago, Nova York, Londres o Seül”.

Jaume Plensa, artista internacional

Jaume Plensa és un dels artistes espanyols amb amb major projecció internacional, ja que ciutats com Mont-real, San Diego, Chicago, Seul, Tòquio, Miami, Nova York, Londres, Salzburg, Liverpool, Dubai o Dallas tenen escultures seues instal·lades de manera permanent. Així mateix, l’obra de Plensa ha sigut objecte d’exposicions temporals en museus i institucions com la Biennal de Venècia, el Nasher Sculpture Center de Dallas, el Yorkshire Sculpture Park, el Museu Picasso d’Antíbol, el MAMAC de Niça, o en museus de ciutats com Hèlsinki, Tampa o Nashville i en les seues galeries de París, Nova York i Chicago. Plensa ha inaugurat enguany una exposició en el Museu Reina Sofía de Madrid i en el MACBA de Barcelona.

Plensa ha rebut nombrosos premis internacionals, com la medalla de Cavaller de les Arts i les Lletres de França, el Premi Velázquez de les Arts i ha sigut nomenat Doctor Honoris Causa per l’Art Institute de Chicago i per la Univeristat Autònoma de Barcelonaa.