Restauració de la imatge de la Mare de Déu dels Desemparats i el seu cambril

Amb motiu del sis-cents aniversari de l’Arxiconfraria de la Mare de Déu dels Innocents Màrtirs i Desemparats de València, la Fundació Hortensia Herrero va firmar un conveni amb l’arxiconfraria pel qual la Fundació va impulsar la restauració de la imatge principal de la Mare de Déu dels Desemparats que presidix la basílica de la Mare de Déu dels Desemparats de València, a més del cambril en el qual es troba.

Els treballs objecte del conveni van ser executats per la Generalitat Valenciana a través de CulturArts IVAC+R i es van prolongar durant cinc mesos.  Al març de 2014 va ser presentada als fidels la nova imatge en un acte presidit per l’arquebisbe de València, Carlos Osoro, i amb la presència d’Hortensia Herrero.

La restauració de la imatge de la patrona de València, la Mare de Déu dels Desemparats, ha permés tornar a veure davall del mantell la talla original de principis del segle XV. Feia més de 350 anys que la talla original de la Mare de Déu no quedava a la vista dels fidels de forma habitual, ja que estava coberta des de llavors per davantals o escapularis barrocs, que ara han sigut retirats, la qual cosa ha permés que es puga apreciar la “senzilla bellesa” de la imatge històrica.

Hortensia Herrero, presidenta de la Fundació que porta el seu nom i que ha impulsat la restauració, es va mostrar molt contenta: “És una enorme satisfacció haver contribuït al fet que València puga disfrutar d’esta nova imatge de la Geperudeta, que lluïx espectacular gràcies al gran treball de l’equip de Carmen Pérez”.

“És un orgull pel que suposa esta imatge per a mi, com a fidel de la nostra patrona. I també és un moment especial per a la meua família, ja que davant d’esta imatge he viscut juntament amb el meu marit moments molt especials, celebrant quan el Valencia Basket ha aconseguit els seus títols”, va explicar Hortensia Herrero.