València ja disfruta de l’exposició de Manolo Valdés

La presidenta de la Fundació Hortensia Herrero ha inaugurat esta nit l’Exposició d’Escultures Monumentals de Manolo Valdés, que s’ha instal·lat esta setmana en el llac sud de la Ciutat de les Arts i les Ciències de València. “Per a mi era un somni, quasi una utopia, portar esta exposició a València. La vaig veure quan es va instal·lar a la Plaça Vêndome de París en uns catàlegs i vaig pensar que seria meravellós portar-la a la meua ciutat. Estic molt satisfeta d’esta inauguració i que tant els valencians com els visitants de la Ciutat de les Arts i les Ciències puguen disfrutar-la”, va explicar Hortensia Herrero.

La inauguració ha tingut lloc esta nit en un acte que ha reunit més de 400 convidats. Ha estat presidit per la mateixa Hortensia Herrero i per l’artista, Manolo Valdés. “Amb esta exposició unim el nostre gran artista contemporani amb l’entorn avantguardista del nostre arquitecte més internacional, Calatrava. No hi ha un altre enclavament millor. De fet, ha quedat tan bonica que crec que serà visita obligada per a tots els valencians i els turistes que ens visiten, i posarà València, encara més, en el mapa dels itineraris turístics”.

Adquisició d’una escultura

La presidenta de la Fundació Hortensia Herrero s’ha compromés a adquirir una de les escultures exposades: “Esta exposició és temporal, estarà al voltant de cinc mesos i mig, així que vam pensar que la Fundació comprara una peça perquè es quedara com a testimoni, com a record. Este és el compromís que adquirisc hui ací. La posarem en La Marina, prop de la draçana 2”. L’elecció no la farà Hortensia Herrero: “Però en la Fundació Hortensia Herrero tenim un problema… Quina escultura triem? La veritat és que ni jo mateixa ho sé, i m’agradaria que els valencians i visitants ens ajudaren a prendre esta decisió. Per això necessitem el vostre vot i vos anime a tots a fer-ho, perquè la guanyadora d’esta votació serà la que es quede ací a València per a nosaltres, per a sempre”.

En esta exposició temporal, que durarà fins al 10 de desembre, s’exposaran les sis escultures que van compondre la mostra a París: ‘La papallona’, ‘Els arets’, ‘La diadema’, ‘Papallones’, ‘La doble imatge’ i ‘La pamela’. Per a esta exposició, Valdés ha creat uns grans caps els adorns de cap dels quals estan compostos per motius molt diversos com poden ser papallones, formes geomètriques o una pamela. I és que Valdés pren la inspiració dels objectes que l’envolten i els incorpora a unes obres que beuen de la tradició de la pintura espanyola i de la història de l’art en general.

Per a fer estes escultures monumentals de més de cinc metres d’altura, l’artista ha utilitzat materials molt diversos com l’acer Corten, alumini, ferro colat o marbre, i algunes de l’obres han sigut pintades amb una capa de pintura d’epoxi.