La Fundació Hortensia Herrero presenta una instal·lació d’art immersiu del dissenyador Ron Arad

La Fundació Hortensia Herrero prepara una instal·lació d’art immersiu del dissenyador i arquitecte israelià Ron Arad que obrirà les portes el pròxim 4 de juny a la Marina de València. Ron Arad 720º és una proposta que unix art i tecnologia a través d’una estructura monumental, denominada Curtain Call, que albergarà projeccions de destacats artistes com Mat Collishaw o Greenaway & Greenaway, entre altres.

La peça, dissenyada per Ron Arad, té forma de cortina circular de huit metres d’altura. Composta per 5.600 varetes de silicona suspeses d’un anell de 18 metres de diàmetre, permet projectar imatges que es podran contemplar tant des de l’interior com des de l’exterior. El resultat és una experiència multisensorial i immersiva de 360 graus on el públic es convertix en creador i espectador de l’obra artística.

Hortensia Herrero, impulsora d’esta exposició d’art immersiu a València, pretén amb esta instal·lació “acostar, com hem intentat sempre, l’art als valencians i als visitants de la ciutat. Després de tres exposicions d’escultures a la Ciutat de les Arts i les Ciències, l’any passat vam fer el pas cap a un nou concepte amb Julian Opie, en el qual mesclàvem escultura, dibuix i audiovisual. Ara, amb esta estructura de Ron Arad, anem més enllà amb una experiència purament audiovisual bellíssima que envoltarà l’espectador i el farà partícip de l’obra. Confiem que disfruten de l’estructura i l’entorn de la Marina siga un punt de peregrinació i una referència cultural a la ciutat de València durant els mesos que estiga en marxa”.

Originalment creada per al Roundhouse de Londres –un antic depòsit ferroviari reconvertit en un recinte d’arts escèniques– i després de passar per Jerusalem i Singapur, la Fundació Hortensia Herrero porta a la Marina esta instal·lació que estarà oberta al públic fins al 28 d’agost. Ron Arad 720º s’emmarca dins del programa oficial de World Design Capital Valencia 2022. L’accés a l’exposició immersiva serà gratuït i l’horari de projeccions serà de dilluns a diumenge de 22:00 a 01:00 h (6 passes, cada mitja hora).

Ron Arad

És un reconegut dissenyador i arquitecte nascut a Tel Aviv l’any 1951. Després d’estudiar en l’Acadèmia de Belles Arts de Jerusalem, es va mudar a Anglaterra, on es va matricular en Arquitectura. Es va donar a conéixer els anys huitanta quan, buscant ferros per a una escultura, va descobrir els seients d’un cotxe Rover i els va convertir en la primera butaca reciclada, la icònica cadira Rover. Este va ser el començament d’una trajectòria que l’ha convertit en un dels dissenyadors més famosos del planeta.

L’any 1989 va fundar el seu propi estudi conjuntament amb Caroline Thorman i, uns anys després, va presentar la llibreria flexible Bookworm, una de les seues obres més conegudes produïda a escala industrial per Kartell. Ha sigut responsable del Departament de Disseny del prestigiós Royal College of Art de Londres i professor en la Hochschule de Viena. L’any 2011 va rebre la medalla a l’excel·lència en el disseny en la London Design Week i en 2013 va ser elegit acadèmic d’honor en la Royal Academy of Arts de Londres.

Ha exposat en museus com el MOMA de Nova York o el Centre Pompidou de París, i també ha dissenyat peces per a firmes com VITRA, Kartell, Moroso, Driade, Fiam, Alessi, Cappellini, WMF, Magis i Cassine.