La Fundació Hortensia Herrero impulsa la intervenció de la imatge de la Mare de Déu dels Desemparats

Amb motiu del sis-cents aniversari de l’Arxiconfraria de la Mare de Déu dels Innocents Màrtirs i Desemparats de València, la Fundació Hortensia Herrero ha firmat un conveni amb l’arxiconfraria pel qual la Fundació impulsa la intervenció-restauració de la imatge principal de la Mare de Déu dels Desemparats que presidix la basílica de la Mare de Déu dels Desemparats de València i la restauració del cambril d’esta basílica.

Els treballs objecte del conveni seran executats per la Generalitat Valenciana a través de CulturArts IVACOR, que va començar el mes d’abril a fer un estudi exhaustiu de l’estat actual de conservació i de les necessitats d’intervenció.

Les obres començaran el pròxim 1 d’octubre i la previsió és que es duren aproximadament cinc mesos, de manera que els valencians puguen venerar la imatge original de la seua patrona i accedir al cambril de la Basílica en la celebració de les festes Falleres de l’any 2014.

Després de les anàlisis i l’estudi visual realitzat, la intervenció de la imatge anirà dirigida a frenar el natural procés de deterioració provocada pel pas del temps. Per a això es preveu fer una sèrie d’analítiques més precises de la fusta, els pigments i els aglutinants que faciliten prendre decisions amb garanties quant a les diferents actuacions. La intervenció es durà a terme a l’interior de la mateixa basílica, complirà rigorosament els principis de mínima intervenció i màxim respecte per una imatge tan volguda pel poble valencià i tindrà per objecte la consolidació i neteja de la imatge.

Pel que fa a la restauració del cambril de la Basílica i la fornícula de la imatge, les principals intervencions es faran en les pintures murals, les escultures, els capitells i la cornisa amb rosasses i mènsules daurades.

Durant el temps que dure la intervenció-restauració, presidirà l’altar major de la basílica la imatge pelegrina de la Mare de Déu dels Desemparats, obra de l’escultor Carmelo Vicent.

Fundació Hortensia Herrero
La Fundació Hortensia Herrero va impulsar l’any passat dos importants actuacions a la ciutat de València: les rehabilitacions de l’església de Sant Pere Màrtir i Sant Nicolau Bisbe i la de l’ermita de Santa Llúcia. Amb el conveni per a la intervenció en la imatge de la Mare de Déu dels Desemparats i la restauració del seu cambril, reafirma el compromís per a l’impuls i la protecció de l’art i la cultura valenciana.