La Fundació Hortensia Herrero acorda amb el gremi de velluters la restauració del Col·legi de l’Art Major de la Seda

El Col·legi de l’Art Major de la Seda i la Fundació Hortensia Herrero han arribat a un acord per a emprendre la restauració completa estructural de l’edifici al qual deu el nom el gremi de velluters. L’acord, que es va firmar ahir de vesprada, inclou la conversió de l’edifici en el Museu de la Seda de València i les obres començaran a executar-se, una vegada obtingudes les llicències pertinents, després de l’estiu. La duració prevista de les obres és de 2 anys.

La Fundació Hortensia Herrero és la impulsora d’una restauració que, a més de recuperar un dels edificis més destacats de l’arquitectura i la cultura valenciana, contribuirà a l’enriquiment cultural i espacial d’una zona molt especial del nucli històric del centre de la ciutat de València. De fet, el projecte original ja va ser adaptat i redefinit en el seu dia perquè l’edifici fora usat posteriorment com a Museu de la Seda de València.

L’edifici del Col·legi de l’Art Major de la Seda data del segle XV, de base gòtica i amb una importantíssima riquesa patrimonial a l’interior en forma de frescos, murals i mosaics, especialment en este últim cas, el sòl de la FAMA. Suposa, a més, recuperar una part de la història material i immaterial de la ciutat, ja que el gremi dels seders va ser referent en la resta del món i un dels motors de l’economia valenciana.

Esta rehabilitació es durà a terme d’acord amb el projecte redactat per l’arquitecte Fernando Aranda, el qual naix del Pla Director del Col·legi de l’Art Major de la Seda de València, promogut per la Direcció General de Patrimoni Arquitectònic Cultual Valencià al juny de 2005, així com de les determinacions del Projecte de Rehabilitació del Col·legi de l’Art Major de la Seda de València, aprovat per la Conselleria d’Infraestructures i Transports, el qual ha arribat a executar-ne una part.