Hortensia Herrero adquirirà i donarà a València l’escultura ‘Points of view’

La Fundació Hortensia Herrero ha triat finalment l’escultura de Tony Cragg Points of view per a quedar-se a València. La presidenta de l’entitat, Hortensia Herrero, l’adquirirà per a, posteriorment, donar-la per a sempre a la ciutat.

Points of view és una de les sis peces que l’artista britànic Tony Cragg té exposades en la Ciutat de les Arts i les Ciències, en una mostra que entra en les últimes tres setmanes per a ser visitada abans de ser retirada el pròxim 4 de novembre. Points of view és una escultura d’acer inoxidable, de 3,8 tones de pes i una altura de 5,7 metres. En l’actualitat es troba exposada prop de l’entrada del Museu de les Ciències Príncep Felipe, on romandrà fins al trasllat definitiu a la nova ubicació: la rotonda del pont de Montolivet.

“Igual que vam fer fa un any amb La pamela, de Manolo Valdés, jo volia que una part de l’exposició de Tony Cragg es quedara per a sempre a València. Sempre he destacat la importància que, en lloc de ser nosaltres, els valencians, els qui viatjàrem a veure l’obra de Tony Cragg a Nova York, foren els novaiorquesos i altres turistes els que vingueren ací a veure les seues obres. Amb esta adquisició, i la donació que farem a la ciutat, esta obra serà una excusa més per a acostar-se a València i visitar l’enorme riquesa artística i cultural que té la ciutat”, explica Hortensia Herrero.

L’exposició “Sis escultures” seguirà exposada íntegrament fins al pròxim 4 de novembre. Després, les altres cinc peces es retiraran i Points of view es quedarà en el seu emplaçament habitual fins que siga trasllada a la seua ubicació definitiva, que està previst per a la primera quinzena de desembre. “Esta vegada ha sigut la mateixa Fundació Hortensia Herrero la que ha triat la peça, tenint en compte criteris artístics, estètics i també atenent l’entorn en el qual s’emplaçarà. És un lloc estupend i lluirà preciosa”, va concloure Hortensia Herrero.