La Fundación Hortensia Herrero impulsa ayudas para que seis pianistas valencianos participen en el Curso internacional Iturbi

21/mayo/14. La Junta de Govern de la Diputació de València va ratificar el conveni amb la Fundació Hortensia Herrero per a habilitar una línia d’ajudes destinades a pianistes valencians perquè participen en el dotzé Curs Internacional de Piano de València “Curs Iturbi”.

En virtut de l’acord aprovat, la Fundació Hortensia Herrero costejarà els gastos de matrícula i estada, que representen 550 euros per alumne, a sis pianistes valencians seleccionats, segons els seus mèrits, pel director artístic de l’Iturbi, Joaquín Soriano.

Soriano, catedràtic del Real Conservatorio Superior de Música de Madrid, dirigirà les classes magistrals amb la col·laboració del pianista rus establit a Itàlia Borís Petrushansky.

El curs se celebrarà al Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo del 14 al 18 de juliol. El 19 de juliol, els alumnes actius del curs participaran en el recital final que s’organitzarà a València, en el Centre Cultural La Beneficència.

Les sis ajudes aportades per la Fundació Hortensia Herrero se sumen a les 10 que, tradicionalment, facilita la Diputació de València als alumnes seleccionats pels professors del curs per a gastos de viatge i estada a València. Les subvencions de la Diputació són de 300 euros per pianista.

Accés directe al Premi Iturbi per als tres millors

Com a novetat, els professors també podran seleccionar enguany fins a tres pianistes perquè passen amb plaça directa al Premi Iturbi, que se celebrarà al setembre de 2015. Si els mèrits i el currículum de tres alumnes són considerats aptes pels professors, tres alumnes del curs accediran al Concurs Internacional sense passar per la fase de preselecció.

La convocatòria del Curs Iturbi està publicada en el Butlletí Oficial de la Província i les bases també es poden consultar en la web de la Diputació.

Termini d’inscripció obert fins al 30 de juny

El seminari internacional abordarà la interpretació i l’anàlisi del repertori pianístic des de Bach fins a la música contemporània.

Poden participar en el curs els pianistes de qualsevol nacionalitat que no hagen complit 30 anys el dia 30 de juny de 2014, inclòs. El termini de presentació de sol·licituds per a participar en el curs està obert i finalitza el pròxim 30 de juny.