Fundación Hortensia Herrero: Memòria Anual 2019

8 9 Fundació Hortensia Herrero — Memòria 2019 La Fundació — Carta de la presidenta “Recuperar, protegir i promocionar el patrimoni artístic i donar suport a les disciplines que impulsen la sensibilitat per la cultura, el coneixement i la formació a la Comunitat Valenciana”. Eixa és la missió que regix l’esdevindre de la nostra Fundació i a açò ens hem cenyit durant l’any 2019. Un 2019 que, ara mateix, ens resulta llunyà. En un món tan canviant, i ara açò és una certesa més palesa que mai, fem repàs als projectes que vam tancar fa alguns mesos amb la incertesa de què passarà en 2020. A mesura que passeu les pàgines veureu projectes il·lusionants en els quals, malgrat la crisi sanitària que estem patint per culpa de la COVID-19, seguim treballant. Amb més il·lusió, si cap, per tirar-los avant i perquè la cultura i l’art no ens abandone i continue sent una excusa per a evadir-nos, per a viatjar en el temps i en l’espai amb la imaginació. La Fundació Hortensia Herrero porta el meu nom, però és com una gran família ben avinguda en la qual entren nous membres i en què n’hi ha altres que abandonen el niu quan creixen, es fan majors i poden valdre’s per si mateixos, i açò va ocórrer amb alguns d’ells en 2019. El Col·legi Major de la Seda o l’Església de Sant Nicolau serien eixos fills que han abandonat la llar, però que sempre estan presents en el nostre cor. Un buit que ara omplirà l’Església dels Sants Joans, amb la qual vam firmar un acord a principis de 2019 i en què treballarem a fons per a restaurar els bellíssims frescos de la seua cúpula fets per Palomino (mestre de Dionís Vidal, autor dels frescos de Sant Nicolau) i per a restaurar les deficiències estructurals que presenta l’edifici; esta intervenció, que durarà diversos anys, vol retornar a esta església la seua esplendor original, que és la màxima que seguixen totes les nostres intervencions en el ric i variat patrimoni de la ciutat de València. Les escultures de Jaume Plensa van ser un altre d’eixos fills que ens van abandonar després d’omplir de bellesa la Ciutat de les Arts i les Ciències en la que ha sigut l’última exposició d’un cicle que va iniciar Manolo Valdés i a qui va seguir Tony Cragg. La Pamela de Manolo Valdés ha passat a formar part del paisatge urbà de la Marina de València i l’escultura Points of View de Tony Cragg es va instal·lar de manera definitiva al pont de Montolivet, a més de les obres de Manolo Valdés La Mariposa , que és una alacantina més, i Mariposas , que és la nova “veïna” de Castelló. La bona notícia és que de l’exposició de set caps de Plensa, dos es quedaran per sempre entre nosaltres. De moment estan a Elx, omplint amb la seua bellesa la plaça del Congrés Eucarístic, i continuaran viatjant per la Comunitat. I és que l’escultura monumental és una cosa molt lligada a l’activitat d’esta fundació i en eixa línia m’agradaria també destacar la donació a la ciutat de Paterna, juntament amb la Fundació Grupo Siro, d’una escultura d’Andreu Alfaro, un dels nostres escultors més reconeguts i estimats. Projectes com la mostra de produccions artístiques i multimèdia PAM!, d’artistes emergents, o el premi d’adquisició d’Obert València, que ve a demostrar el compromís de la Fundació amb les galeries valencianes, han tornat a repetir-se un any més. Com també ho han fet iniciatives ja assentades en el panorama cultural valencià com el campus de ballet que el precedix o Ballet Vale+, especialment dedicat als xiquets amb paràlisi cerebral, i la gala València Dansa / Som Art. Gràcies a esta última vam tornar a disfrutar d’alguns dels millors talents mundials de la dansa en una altra nit inoblidable al Palau de les Arts. Tot un seguit d’iniciatives al voltant de la dansa, un altre dels eixos sobre els quals bascula l’activitat de la Fundació. Però 2019 ha destacat també per ser l’any en el qual s’han iniciat de manera més activa els treballs de restauració del Palau Valeriola per a convertir‑lo en el centre d’art que portarà el nom de la Fundació. Un centre d’art que albergarà la meua col·lecció i que també farà exposicions temporals d’artistes de la col·lecció. La finalitat de tot açò és compartir eixes obres amb tots els valencians i amb qui vulga acostar-se a València a veure‑les, per tal d’afegir un nou atractiu als molts que conté esta bella i singular ciutat que tant estime. Carta de la presidenta Hortensia Herrero Chacón Presidenta de la Fundació Hortensia Herrero “Recuperar, protegir i promocionar el patrimoni artístic i donar suport a disciplines que impulsen la sensibilitat per la cultura, el coneixement i la formació a la Comunitat Valenciana”.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ2OTk=