Curs de Piano José Iturbi

L’última acció referent al capítol de “Desenvolupar la sensibilitat” duta a terme durant 2014 per la Fundació Hortensia Herrero va ser el conveni firmat amb la Diputació de València per a establir una línia d’ajudes destinades a pianistes valencians per a la seua participació en el dotzé Curs Internacional de Piano de València “Curs Iturbi”.

En virtut de l’acord aprovat, la Fundació Hortensia Herrero va costejar els gastos de matrícula i estada, que van ser de 550 euros per alumne, a sis pianistes valencians seleccionats segons mèrits pel director artístic de l’Iturbi, Joaquín Soriano.

Soriano, catedràtic del Reial Conservatori Superior de Música de Madrid, va dirigir les classes magistrals amb la col·laboració del pianista rus establit a Itàlia Borís Petrushansky.

El curs es va celebrar en el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo del 14 al 18 de juliol. I el 19 de juliol va tindre lloc un recital final en el Centre Cultural La Beneficència, en el qual van participar els alumnes actius del curs.

Les sis ajudes aportades per la Fundació Hortensia Herrero es van sumar a les deu que, tradicionalment, facilita la Diputació de València als alumnes seleccionats pels professors del curs per a gastos de viatge i estada a València. Les subvencions de la Diputació van pujar a 300 euros per pianista.